Saturday, July 31, 2010

Terima kasih suami ku.

Malam ini aku dah nak bertoilak ke kampung.
Terima kasih suamiku kerana membenarkan aku menziarahi bonda di kampung.
maaf kan aku kerana meninggalkan abang kesaorangan memikul tugas harian...
rumah yang berantakan....
mengambil alih membasuh pakaian dan pinggan mangkuk...
2 ekor arnab dan 2 ekor kucing yang perlu diberi makan.... maafkan aku..


Abang...


Bila semuanya telah selesai,
Insyaallah aku akan kembali ke teratak kita....

Friday, July 30, 2010

Tubuh tidak simpati pada diri sendiri.....

Tubuh tidak simpati pada diri sendiri? Apa pula ni.... hari ini sementara duduk berehat kat rumah, aku masuk bilk anak sulung ku.. Belek satu demi satu buku yg ditinggalkannya. Tertarik dengan satu buku yang berjudul - Persiapan Menghadapi Maut siri -7. tulisan Tuan Guru Nik Abdul Aziz Bin Nik Mat....
Menarik dan ingin berkongsi dengan anda.... maka aku petik 'bulat-bulat' antara isi didalam nya........

 Sesuatu yang lumrah jika sengketa atau perbalahan terjadi antara dua individu atau dua kumpulan, kerana manusia tidak selamanya sependapat atau sealiran fikiran. Tetapi agak sukar difahami jika manusia terpaksa berkrisis atau bersengketa dengan dirinya sendiri. Tidak mungkin sesuatu perbuatan yang dilakukan olih sesaorang tanpa persetujuan perasaan dan fikirannya,jika suatu tindakan telah dipersetujui, tidak mungkin jasad akan dipersalahkan kerana melakukannya. Perbalahan dan diri sendiri tentunya tidak terjadi.

Walau bagaimanapun Allah SWT akan membuktikannya bahawa pasti tiba saatnya manusia terpaksa berbalah dengan diri sendiri, diantara tubuh manusia saling mendedahkan rahsia diri yang selama ini tidak pernah didedahkan.

Firman Allah SWT yang bermaksud : "Pada hari ini( hari qiamat) Kami tutup mulut mereka, dan berkatalah kepada Kami tangan mereka dan memberi kesaksian kaki mereka terhadap apa yang dahulu mereka ushakan." (surah Yaasin ayat 65)

Firman-Nya lagi, yang bermaksud:"Pada hari (ketika) lidah, tangan dan kaki mereka menjadi saksi atas mereka terhadap apa yang dahulu mereka kerjakan". (surah An-Nur ayat 24)

Banyak lagi buku-buku peninggalan Allahyarham ayahanda yang belum sempat aku baca...... Kalau seminggu sebuah buku.... harap-harap dapat habiskan semua buku-buku tu.... Tapi banyak buku arab.... macamana nie...



Monday, July 12, 2010

Berangkat lah......

SAAT INI CUMA INGIN IBU TULISKAN...
WALAU SEORANG DEMI SAORANG TELAH BERANGKAT

MENINGGALKAN KAMI...... WALAU MASIH TERASA DAKAPAN

DAN HANGAT AIR MATA IBU, PERGILAH DEMI ILMU DAN CITA-CITA KAMU.

KAMI AKAN TETAP DISINI, MENDOAKAN KAMU!!!