Friday, December 31, 2010

Mengharap SINAR 2011

Assalaamualaikum....
.Dah jam berapa sekarang ye? Mata tidak bolih dipejamkan .... Apa yang difikirkan ?. Entah lah, yang pasti hari ini adalah hari terakhir kita bernafas di tahun 2010 ni.. Esok dah 2011.

Tahun ini memang banyak perkara yang berlaku.... kalau nak ku salin dari diari lipatan hati ni... tentu sampai pagi tidak habis ku catatkan kat sini... Cukuplah ingin ku nyatakan disini bahawa apa yang ku tinggalkan setahun yang lalu telah ditakdirkan untuk perjalanan hidup ku.... Tawa, tangis, bahagia memang telah menjadi asam garam hidup ini. Yang sering aku dambakan apakah 2011 akan menyambung harapan ku yang belum kesampaian...huhuhu.

Harapan? Harapan apa tu ha... Banyak! memang sangat banyak... tidak dapat disenaraikan .. ini melibatkan harapan ku buat diri sendiri, keluarga, sekeliling ku... Wah!. Harap kesihatan aku semakin baik tahun-tahun akan datang. Aku ingin membahagiakan semua orang yg memerlukan aku... Wahai anak-anak ku yang tercinta... cuma ibu ingin berpesan..."Jangan berputus asa bila mengalami kegagalan..ketahuilah, kejayaan itu memang manis. Tetapi kemanisan itu terpaksa di dahului dengan kepahitan.!!

Di tahun-tahun yang bakal ku lalui ini... aku ingin kan semoga kita tergolong dalam kalangan hamba-hamba Nya yang mendapat petunjuk dari Allah dan memberi petunjuk kepada orang lain. Semoga kita tidak dari golongan hamba-hamba Nya yang sesat dan menyesatkan orang lain pula.... Kalau lah masih terbit sinar di ufuk timur esok hari... Allah, aku bermohon agar Kau sinari jiwa kami dengan cahaya dan nikmat iman... Semoga kami sentiasa didalam perlindungan mu Ya Allah..



SEMOGA SINAR 2011 MEMBAWA KEBAHAGIAAN BUAT KITA SEMUA...